- MINI Countryman Black Friday Edition στη Σπανός ΑΕ
- Όλα τα EV της Ford με επιπλέον όφελος ανταλλαγής αυτοκινήτου
- Κορυφαία επίπεδα ασφάλειας 5 αστέρων από τον Euro NCAP για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Capri
- Το SERES 5 σε ειδική τιμή Black Friday: 49.900 €!
- DFSK Black Friday: Οικογενειακά SUV με όφελος έως 2.000 €
(Used) Test Drive – Skoda Fabia RS (2007)
Η πρώτη γενιά Skoda Fabia ήρθε στην Ελλάδα το 2000 και είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Οι πωλήσεις ανέβηκαν για την Τσέχικη μάρκα μετά από το ‘γάμο’ με την Volkswagen. Η πρώτη Fabia μοράζονταν μηχανικά μέρη με το Polo της VW και το Ibiza της Seat. Η χαμηλή του τιμή, η φρέσκια του εμφάνιση και το κρυμμένο γερμανικό αυτοκίνητο κάτω από το σήμα της Skoda, άρεσαν σε πολλούς και αρκετοί το διάλεξαν. Η σπορ εικόνα του Fabia ενισχύονταν από εκδόσεις όπως το RS. Η ελληνική αντιπροσωπεία το εισήγαγε και έκανε τις απαραίτητες βελτιώσεις: ανάρτηση KW, εισαγωγή αέρα με φιλτροχοάνη, πρόγραμμα στον εγκέφαλο για μεγαλύτερη δύναμη και αρκετές αισθητικές βελτιώσεις σε εξωτερικό και εσωτερικό. Τα τελευταία RS ξεχώριζαν από τα υπόλοιπα Fabia με τους μεγαλύτερους προφυλακτήρες, την εξάτμιση, τις 16άρες ζάντες αλουμινίου, το δερμάτινο 3-άκτινο τιμόνι, το σπορ καντράν, τα αλουμινένια πεντάλ, τα μπάκετ καθίσματα και προφανώς τα πράσινα σηματάκια VRS τα οποία βρίσκονται σε πολλά σημεία μέσα κι έξω.
Το αμιγώς 5-πορτο αμάξωμα δεν του στερούσε τίποτα από την εμφάνιση, απεναντίας προσέφερε μεγάλη πρακτικότητα και χώρους για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός του Group VAG, 1.400 κυβικών εκατοστών, 16-βάλβιδος, πολλαπλού ψεκασμού βενζίνης και με τις ελληνικές περιποιήσεις αποδίδει 116 ίππους στις 6.100 στροφές/λεπτό, ενώ η μέγιστη ροπή του -145 Nm- εμφανίζεται στις 4.500 στροφές/λεπτό. Ο εξοπλισμός άνεσης, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει υδραυλικό τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, A/C, ηλεκτρικά παράθυρα (μπροστά) και υπολογιστή ταξιδιού. Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, στάνταρ είναι το ABS με ηλεκτρονική κατανομή της πέδησης και το ASR για να ελέγχεται μόνο το ‘σπινιάρισμα’. Οι αερόσακοι είναι για οδηγό, συνοδηγό και έχει πλευρικούς στα καθίσματα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής έχει όλα τα παραπάνω και πολλά περισσότερα που αναδεικνύουν τα σπορ χαρακτηριστικά του Fabia. Αυτά ψάχνει ένας νέος οδηγός που θεωρεί το αυτοκίνητό του κάτι παραπάνω από ένα μέσο μεταφοράς και περιμένει να του προσφέρει τις αντίστοιχες συγκινήσεις. Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση Koni (Coilover) σε συνδυασμό με τις 17-άρες ζάντες αλουμινίου (215/40-17) κάνουν το Fabia να είναι ιδανικό για στρίψιμο. Η ανάρτηση το κάνει τόσο στιβαρό, σε σημείο που δεν κουνιέται σε αλλαγές κατεύθυνσης και οι μεγαλύτεροι τροχοί με τα Continental προσφέρουν αρκετή πρόσφυση, ώστε να ‘καταπίνει’ με άνεση κάθε στροφή που θα εμφανιστεί.
Όμως, χρειάζονται και κάποιες παραχωρήσεις. Πρώτον, η σφιχτή ανάρτηση και το χαμηλό προφίλ δεν απορροφούν σωστά τις λακούβες στους ‘άψογους΄ελληνικούς δρόμους. Σίγουρα δεν είναι ο,τι καλύτερο για μια οικογενειακή βόλτα και θα ενοχλήσουν όσους δεν έχουν συνηθίσει σε κάτι τέτοιο, οπότε για το καλό τους… ας κατέβουν! Δεύτερον, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καταπονείται το εσωτερικό και να ακούγονται διάφοροι μικροτριγμοί – σε καμία περίπτωση ενοχλητικοί- γεγονός που είναι απόλυτα δικαιολογημένο για όλα τα αυτοκίνητα μετά από κάποια χιλιόμετρα χρήσης. Επίσης, εξωτερικά η ηλεκτρική οροφή του εξτρά εξοπλισμού και τα xenon φώτα συμπληρώνουν μια όμορφη και ταυτόχρονα επιθετική εικόνα. Στο εσωτερικό, τα μπάκετ αγκαλιάζουν σωστά το σώμα που βρίσκει εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης. Η κλασική γραμματοσειρά του RS στον πίνακα οργάνων ξεχωρίζει, όπως επίσης και ο δερμάτινος σπορ λεβιές ταχυτήτων.
Όταν βάζεις μπροστά, ο κινητήρας είναι ήρεμος, αθόρυβος σε λειτουργία. Συνεχίζεις οδηγώντας ήρεμα και με αλλαγές κάτω από τις 4.000 στροφές πιστεύοντας ότι οδηγείς ένα απλό Fabia. Όταν βάλεις το πόδι στο πάτωμα, όλα παίρνουν ζωή. Τα αυτιά σου γεμίζουν με έναν πορωτικό ήχο (κυρίως λόγω εισαγωγής), ο 16-βάλβιδος αρχίζει να νιώθει καλύτερα μετά από τις 4.000 στρ/λ και όλα γίνονται πιο γρήγορα. Τα km/h ανεβαίνουν άμεσα και ο γρήγορος επιλογέας βοηθάει στις αλλαγές ταχυτήτων. Δεν έχει την τρομερή επιτάχυνση όπως ενός τούρμπο (TSI) νέας γενιάς, αλλά οι λάτρεις των ατμοσφαιρικών θα την εκτιμήσουν. Το τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση και τα φρένα επαρκούν για να σταματήσουν γρήγορα το Fabia. Το πλαίσιο αντέχει περισσότερη δύναμη και μεγαλύτερα φρένα για να μην πέφτει η απόδοσή τους μετά από λίγο. Αργή, γρήγορη, κλειστή ή ανοιχτή η στροφή, θα ανταπεξέλθει σε κάθε περίσταση. Η υποστροφή στο όριο θα έρθει μετά από αρκετή πίεση και ειδικά όταν είναι με τέρμα γκάζι σε κλειστές στροφές. Με λίγη υπομονή στο γκάζι διορθώνεται αμέσως η γραμμή στη στροφή.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σ’αυτούς που αγαπούν το ‘Sτρίβειν’, την ανάγκη δηλαδή να οδηγούν με την ψυχή τους ένα αυτοκίνητο (στα όρια της ασφάλεια πάντα). Τα RS πωλούνται κατά μέσο όρο προς 5.000 ευρώ, ενώ και το συγκεκριμένο Skoda Fabia RS του 2007, πωλείται προς 5.500 ευρώ. Λογικές τιμές, αν σκεφτούμε ότι αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο που είναι σβέλτο, ευρύχωρο, με καλή οδική συμπεριφορά το οποίο κόστιζε πριν από 7 με 8 χρόνια 16.000 ευρώ.
Δείτε και το βίντεο της δοκιμής!
Κάτοχος από το 2006 και απόλυτα ευχαριστημένος. Έχω speed booster , αμορτισέρ Bilstein και σινεμπλόκ από Ίμπιζα FR και το εργαλείο πετάει.Πλέον πάω για ολόσωμη εξάτμιση,χταπόδι και εκκεντροφόρους.